Finałowy etap Wielkiego Konkursu Chemicznego rozegra się 08.02.23 r. w laboratorium Instytutu Nauk Chemicznych, ul. 3 Maja 54 w Siedlcach, sala 104, w godz. 10:00-12:30.
Sześcioro uczestników, wyposażonych przez organizatorów w środki ochrony osobistej, sprzęt laboratoryjny oraz niezbędne odczynniki, otrzyma trzy zadania:
Pierwsze będzie polegało na zrealizowaniu praktycznym zadania z etapu II – identyfikacji otrzymanych próbek tworzyw sztucznych według własnych opracowań przesłanych na konkurs.
Drugie zadanie, też związane z identyfikacją, ale tym razem substancji w postaci roztworu, będzie wymagało zaprojektowania i przeprowadzenia niezbędnych eksperymentów oraz ich opisu zawierającego obserwacje i wnioski.
Trzecie zadanie będzie polegało na precyzyjnym wykonaniu doświadczenia, związanego z pomiarem, opisanego w dostarczonej instrukcji oraz przeprowadzeniu niezbędnych obliczeń.
Nad przebiegiem zmagań laboratoryjnych czuwać będzie Jury, składające się z pracowników naukowo-dydaktycznych Instytutu Nauk Chemicznych oraz obserwatorzy (asystenci) – członkowie KNCh „Spectrum”.
Organizatorzy zapewnią dostęp do podstawowych tablic chemicznych, kalkulatorów oraz materiałów piśmienniczych. Zabronione będzie korzystanie z Internetu z użyciem własnych urządzeń mobilnych.
Jury konkursu uwzględni w ocenie, zarówno wyniki zadań eksperymentalnych, jak też poprawność i dokładność ich opisu. Laureatami konkursu zostanie troje uczestników III etapu, najwyżej ocenionych przez Jury.
Do II Etapu Wielkiego Konkursu Chemicznego przystąpiło 15 osób: 5 uczniów z I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Węgrowie, 4 uczniów z I Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Prusa w Siedlcach, 3 uczniów z Zespołu Szkół Ponadpodstawowych im. Marii Sadzewiczowej w Łochowie oraz 3 uczniów z IV Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Pawła II w Łukowie.
Nadesłane opracowania zostały zakodowane i ocenione niezależnie przez troje członków Jury: dr Waldemara Wysockiego – pracownika naukowo-dydaktycznego Instytutu Nauk Chemicznych, specjalistę ds. gospodarki odpadami UPH, dr Barbarę Pezler – pracownika dydaktycznego Instytutu Nauk Chemicznych, opiekuna Koła Naukowego Chemików „Spectrum”, inż. Patryka Wójcika – studenta kierunku chemia II stopnia, z-ca przewodniczącego Koła Naukowego Chemików „Spectrum”. Ocena dokonywana była według 6 kryteriów, punktowanych w skali 1-5 punktów. Od każdego jurora można było otrzymać maksymalnie 30 pkt. Klasyfikacja końcowa przeprowadzona została w oparciu o łączną liczbę punktów przyznanych przez wszystkich jurorów. Do III Etapu zakwalifikowało się sześcioro najwyżej sklasyfikowanych uczestników, którzy otrzymali od 70 do 88 punktów.
Wśród finalistów, którzy wezmą udział w Etapie III znalazła się Aleksandra Szczygielska z IV Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Pawła II w Łukowie, Marcelina Kamecka i Michał Wrona z I Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Prusa w Siedlcach, Natalia Zawadzka z I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Węgrowie oraz Kacper Wódka i Sebastian Kalata z Zespołu Szkół Ponadpodstawowych im. Marii Sadzewiczowej w Łochowie.
Rekrutacja pracowników na wyjazdy w celach dydaktycznych lub szkoleniowych w ramach program Erasmus+
Dział Nauki i Współpracy z Zagranicą rozpoczyna nabór pracowników UPH na wyjazdy dydaktyczne i szkoleniowe w ramach programu Erasmus+ (projekt 2022-1-PL01-KA131-HED-000054135). Rekrutacja będzie przeprowadzona przez komisje wydziałowe od 19.12.2022 r. do 10.02.2023 r.
Na stronie https://www.uph.edu.pl/studenci/program-erasmus/wyjazdy-nauczycieli-akademickich oraz https://www.uph.edu.pl/studenci/program-erasmus/wyjazdy-pracownikow-niebedacych-nauczycielami znajduje się Zarządzenie nr 123/2022 Rektora UPH z dnia 15 grudnia 2022 roku w sprawie zasad organizacji i realizacji wymiany akademickiej w ramach programu Erasmus+. Prosimy o zapoznanie się z tym dokumentem zanim podejmą Państwo decyzję o ubieganiu się o stypendium Erasmus+.
W procesie rekrutacji należy złożyć następujące dokumenty:
Formularz zgłoszeniowy wyjazdu nauczycieli akademickich/ Formularz zgłoszeniowy wyjazdu pracowników w celach szkoleniowych w ramach PROGRAMU ERASMUS+ KA 131 2022 podpisany przez Przewodniczącego Komisji Wydziałowej i Koordynatora Wydziałowego oraz podpisany przez instytucję przyjmującą Mobility Agreement for Teaching/ Mobility Agreement for Training. Formularze dostępne są na stronie:
https://www.uph.edu.pl/studenci/program-erasmus/wyjazdy-nauczycieli-akademickich oraz
https://www.uph.edu.pl/studenci/program-erasmus/wyjazdy-pracownikow-niebedacych-nauczycielami
Zainteresowane osoby proszone są o kontakt z właściwymi koordynatorami wydziałowymi:
Wydział Nauk Humanistycznych – prof Kristina Vorontsova: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wydział Nauk Społecznych - dr Bartłomiej Suchodolski: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
dr Ola Bareja-Wawryszuk: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych – dr Renata Modzelewska-Łagodzin: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wydział Agrobioinżynierii i Nauk o Zwierzętach - dr inż. Krystian Tarczyński: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wydział Nauk Medycznych i Nauk o Zdrowiu – dr Joanna Omieciuch: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dalszych informacji udziela Dział Nauki i Współpracy z Zagranicą, nr. wew. 1961.