Do II Etapu Wielkiego Konkursu Chemicznego przystąpiło 15 osób: 5 uczniów z I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Węgrowie, 4 uczniów z I Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Prusa w Siedlcach, 3 uczniów z Zespołu Szkół Ponadpodstawowych im. Marii Sadzewiczowej w Łochowie oraz 3 uczniów z IV Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Pawła II w Łukowie.
Nadesłane opracowania zostały zakodowane i ocenione niezależnie przez troje członków Jury: dr Waldemara Wysockiego – pracownika naukowo-dydaktycznego Instytutu Nauk Chemicznych, specjalistę ds. gospodarki odpadami UPH, dr Barbarę Pezler – pracownika dydaktycznego Instytutu Nauk Chemicznych, opiekuna Koła Naukowego Chemików „Spectrum”, inż. Patryka Wójcika – studenta kierunku chemia II stopnia, z-ca przewodniczącego Koła Naukowego Chemików „Spectrum”. Ocena dokonywana była według 6 kryteriów, punktowanych w skali 1-5 punktów. Od każdego jurora można było otrzymać maksymalnie 30 pkt. Klasyfikacja końcowa przeprowadzona została w oparciu o łączną liczbę punktów przyznanych przez wszystkich jurorów. Do III Etapu zakwalifikowało się sześcioro najwyżej sklasyfikowanych uczestników, którzy otrzymali od 70 do 88 punktów.
Wśród finalistów, którzy wezmą udział w Etapie III znalazła się Aleksandra Szczygielska z IV Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Pawła II w Łukowie, Marcelina Kamecka i Michał Wrona z I Liceum Ogólnokształcącego im. Bolesława Prusa w Siedlcach, Natalia Zawadzka z I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Węgrowie oraz Kacper Wódka i Sebastian Kalata z Zespołu Szkół Ponadpodstawowych im. Marii Sadzewiczowej w Łochowie.
Rekrutacja pracowników na wyjazdy w celach dydaktycznych lub szkoleniowych w ramach program Erasmus+
Dział Nauki i Współpracy z Zagranicą rozpoczyna nabór pracowników UPH na wyjazdy dydaktyczne i szkoleniowe w ramach programu Erasmus+ (projekt 2022-1-PL01-KA131-HED-000054135). Rekrutacja będzie przeprowadzona przez komisje wydziałowe od 19.12.2022 r. do 10.02.2023 r.
Na stronie https://www.uph.edu.pl/studenci/program-erasmus/wyjazdy-nauczycieli-akademickich oraz https://www.uph.edu.pl/studenci/program-erasmus/wyjazdy-pracownikow-niebedacych-nauczycielami znajduje się Zarządzenie nr 123/2022 Rektora UPH z dnia 15 grudnia 2022 roku w sprawie zasad organizacji i realizacji wymiany akademickiej w ramach programu Erasmus+. Prosimy o zapoznanie się z tym dokumentem zanim podejmą Państwo decyzję o ubieganiu się o stypendium Erasmus+.
W procesie rekrutacji należy złożyć następujące dokumenty:
Formularz zgłoszeniowy wyjazdu nauczycieli akademickich/ Formularz zgłoszeniowy wyjazdu pracowników w celach szkoleniowych w ramach PROGRAMU ERASMUS+ KA 131 2022 podpisany przez Przewodniczącego Komisji Wydziałowej i Koordynatora Wydziałowego oraz podpisany przez instytucję przyjmującą Mobility Agreement for Teaching/ Mobility Agreement for Training. Formularze dostępne są na stronie:
https://www.uph.edu.pl/studenci/program-erasmus/wyjazdy-nauczycieli-akademickich oraz
https://www.uph.edu.pl/studenci/program-erasmus/wyjazdy-pracownikow-niebedacych-nauczycielami
Zainteresowane osoby proszone są o kontakt z właściwymi koordynatorami wydziałowymi:
Wydział Nauk Humanistycznych – prof Kristina Vorontsova: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wydział Nauk Społecznych - dr Bartłomiej Suchodolski: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
dr Ola Bareja-Wawryszuk: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych – dr Renata Modzelewska-Łagodzin: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wydział Agrobioinżynierii i Nauk o Zwierzętach - dr inż. Krystian Tarczyński: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Wydział Nauk Medycznych i Nauk o Zdrowiu – dr Joanna Omieciuch: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dalszych informacji udziela Dział Nauki i Współpracy z Zagranicą, nr. wew. 1961.
W drugim etapie Wielkiego Konkursu Chemicznego biorą czynny udział osoby, które zostały zakwalifikowane na podstawie wyników I Etapu.
Zadanie II Etapu polega na znalezieniu rozwiązania następującego problemu:
W żółtym pojemniku na odpady znajdują się fragmenty bezbarwnych, przezroczystych lub półprzezroczystych opakowań i przedmiotów. W jaki sposób określić rodzaj tworzywa, aby można je było posegregować, rozdzielając do pojemników oznaczonych symbolami:
Zaprojektuj eksperymenty, które pozwolą zidentyfikować rodzaj plastiku.
Opisz sposób przeprowadzenia odpowiednich prób, uwzględniając potrzebny sprzęt i odczynniki.
Wyjaśnij kryteria, na podstawie których będzie przebiegała identyfikacja.
W ocenie wykonania zadania Jury Wielkiego Konkursu Chemicznego będzie brało pod uwagę, zarówno poprawność i oryginalność opisu teoretycznego oraz doświadczalnego, jak też stopień skomplikowania aparatury, a także czasochłonność i materiałochłonność (koszt) zaproponowanego rozwiązania.
Termin nadsyłania rozwiązań drogą mailową na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (należy wpisać temat „WKCh II etap”) upłynie 10.12.22 r. Ogłoszenie wyników II etapu nastąpi 21.12.22 r.
Wszyscy uczestnicy II Etapu dostaną certyfikaty, a sześcioro laureatów zostanie zaproszonych do udziału w Etapie III.
Uwaga: w przypadku identycznej oceny zadania z Etapu II, o ewentualnym wejściu do Etapu III zdecydują wyniki testu z Etapu I.
Opis II etapu (plik PDF).